Horacio “El Negro” Hernandez & Italuba

El percussionista Horacio “el Negro” Hernández es presenta al Teatre Principal aquest diumenge 17 d’octubre.

El dissabte 16, els que estigueu interessats podeu participar de la seva clínic a l’escola CEMA , dins de les activitats paral · leles organitzades pel Jazz Voyeur Festival 2010.

 

horacio_el_negro_hernandez.jpgHORACI “EL NEGRE” HERNANDEZ & Italuba

 

Ivan Bridón: piano i sintetitzadors
Daniel Martinez: baix
Amick Guerra: trompeta
Horaci, el negre, Hernández: bateria
17 octubre 20.30 h. Teatre Principal

 

Nota de Premsa:

“Pocs percussionistes han fet tant per barrejar el jazz amb el rock i amb la música cubana com Horacio” El Negro “Hernández. A través del seu treball amb prestigiosos jazzistes com Dizzie Gillespie, Gonzalo Rubalcaba i Michel Camilo i amb icones del rock llatí com Carlos Santana, Hernández s’ha convertit en el més evident baterista afro-cubà. Va créixer a Cuba, en una casa plena de música. Escoltant la música tradicional que el seu avi estimava, els sons de jazz progressiu del seu pare i el rock americà que el seu germà podia captar de les emissores de Miami. Hernández va llaurar el seu propi camí, aconseguint un lloc en la comunitat musical cubana, actuant i gravant més de 300 discos durant superiodo a l’Havana. Havent gaudeix de prestigi internacional pel seu treball amb Gonzalo Rubalcaba, Hernández es va traslladar a Itàlia, amb la idea de saltar des d’allà fins a New York. Va invertir tres anys impartint classes en conservatoris i actuant en la intensa escena jazzística romana. Quan va sorgir l’oportunitat de traslladar-se a New York, se li va brindar la possibilitat d’actuar en un concert amb Michel Camilo. D’aquí, es va unir a Dave Valentí i el Tropi-Jazz All Stars, el que el va portar a gravar en els àlbums més in_uyentes dels ’90. Es va presentar davant audiències massives, en haver pres part en la gravació del disc “Supernatural” del diverses vegades guardonat als premis Grammy Carlos Santana. Hernández va guanyar el seu primer Grammy amb el disc “Havana” de Roy Hargrove i el grup Crisol. El segon amb “Live at Blue Note” de Michel Camilo, que va obtenir el Grammy al Millor àlbum de jazz el 2003. Els àlbums guanyadors de Grammy “No és el mateix” (Alejandro Sanz) i “Listen Here!” (Eddie Palmieri), comptaven amb la presència de “El Negro” en els crèdits . Horaci va rubricar el mètode “Conversations in clau” publicat per Alfred Music i va publicar amb Hudson Music el intemporal DVD del concert “Live at the modern drummer festival” amb John Patittucci, Michael Brecker, Hilario Durán i Marc Quiñones. Una altra publicació independent conjuntament amb Giovanni Hidalgo titulada “Traveling Through Time”, continua sent una de les favorites entre la comunitat mundial de percussionistes. El debut de “El Negro” amb el seu propi grup, va ser el 2003 amb el disc “El Negro & Robby at the Third World War “, amb el bateria Robby Ameen, seguit del CD” Italuba “, i posteriorment” Italuba II “resultat de les experiències de tres anys de treball conjunt amb el grup Italuba, que els va portar a actuar en innombrables concerts i en 9 gires europees . “

 

Reply

Leave a comment.