Nexus 5, Nou projecte de Marcos Collado i Tomas Merlo

nexus_5.jpg

Nexus 5, nou projecte de Tomas Merlo i Marcos Collado, ens visita aquest cap de setmana, amb bitlles a Alcúdia ia Palma.

Ens envien una nota informativa sobre les dates, i un interessant projecte de clínic en CEMA , amb tots els detalls de la proposta.

cema.jpg

NEXUS 5

Dissabte 5 novembre:

– Clínic en CEMA de 19:00 a 21:00 Carrer de Caro, 56
07013 Palma (Mallorca)
Reserves 971 901 519/61702502
– Concert a El club Enjoy d’Alcúdia a les 23:30
Carretera d’Artà 52, 07400 Alcúdia, Spain ·
Telèfon 657878917


Diumenge 6 nov

Concert a Harlem cafe (chekin festival) a les 24:00

C / Sor Isabel Cifre, 24, 07007 Palma (Mallorca)

971.421.561

Nexus 5

Banda composta per una nova generació de músics del panorama del jazz nacional. El grup treballa en la recerca d’una veu personal, barrejant influències que van des del pop i el rock al jazz més avantguardista.
La formació basa el seu repertori en temes originals, compostos per tots els membres de la banda.Fugint d’etiquetes i convencionalismes, utilitzen les composicions de manera creativa i oberta, tractant d’abandonar els vells rols de solistes i acompanyants en pro de la interacció. Prenent la creativitat i interacció com a prioritat, el nexe d’unió entre els seus components és possiblement la influència d’autors d’avantguarda com David Binney, Brian Blade, Kurt Rosenwinkel o Brad Mehldau, entre d’altres. Aquesta recerca de
un so propi i únic, i les ganes de fer música original els ha portat a trobar-se en procés de treure el seu primer treball discogràfic.

Tomas Merlo, Palma de Mallorca, 1980 
Va estudiar contrabaix al conservatori superior de jazz d’Amsterdam.
Durant els seus estudis va tenir l’oportunitat de prendre classes amb Dave Holland, Avishai Cohen, Mark Johnson, John Patitucci, Ben Street i Dick Oatts, entre d’altres.
El 2002 rep el primer premi a millor instrumentista ia millor solista en els Països Baixos.
Des que es gradués en 2003 fins l’actualitat ha tocat amb Michael i Randy Brecker, Jerry Gonzalez, Dick Oatts, Willie Joe Jones, Philipp Harper, Ari Hoening, Billy Cobhan, Felix Pastorius, Concha Buika, Israel Sandoval, Joaquin Chacon i Bob Sands , entre d’altres.

Marcos Collado, Palma de Mallorca, 1979 
Estudia al Conservatori de Palma de Mallorca i al Taller de Músics de Barcelona de la mà de Vicent Solsona i Dani Pérez, entre d’altres. Més tard es desplaça a Nova York, on estudia amb Steve Cardenas, Wayne Krantz, Oz Noy, Jonathan Kreisberg, Peter Berstein i Barry Harris.
El 2007 rep el premi al millor grup finalista al I Certamen Palma Jazz Comercial.
Col · labora en BSO de “La Caixa de Kovak” del director Daniel Monzón, a la banda sonora de l’obra teatral “Amics”, amb la big band de Miguel Ángel Blanco per a TVE, col · labora en el disc de Jesús Palazón “Harmonica Plays Gershwin” i en el primer disc de Gat Charro “Vine”.
Ha acompanyat al llarg de la seva carrera a artistes com Jerry Gonzalez, Molly Duncan, Peter Williams, Ben Stivers, Iñaki Askunce, Borja Barrueta, Cesar Franof, Madeline Davis, Stefan Rademacher, Norman Hogue, Miguel Blanco, Israel Sandoval, Federico Lechner, Celia Mur, Ariel Bringuez i Jorge Vistel, entre molts altres.
També ha gravat i dirigit altres projectes com What ‘s Up trio, amb un disc al mercat, o Marc Collado Quartet, amb el qual ha girat al llarg de la geografia espanyola en diversos festivals.

Satxa Soriazu Hernani (Guipúscoa), 1977 
Comença els seus estudis musicals a la seva localitat natal i després d’un breu contacte amb el jazz el 1990 de la mà d’Iñaki Salvador, se centra en els estudis de piano clàssic, carrera que finalitza el 2002 amb el professor Javier Pérez de Azpeitia. Aquest mateix any ingressa al Centre Superior de Música del País Basc, Musikene, per a cursar l’especialitat de jazz, finalitzant el 2007.
Durant els últims catorze anys ha col · laborat en projectes de diversos estils, des dels seus propis grups amb clara influència del rock simfònic britànic dels setanta (The Mother of the Lamb, Trieb), passant per col · laboracions, tant en estudi com en directe, amb cantautors al País Basc (Jexuxmai Lopetegi, Urko, Xabi San Sebastian, Gabriel
Gulian, Ibón Casas), enregistraments de bandes sonores de cinema i teatre, pianista acompanyant de pel · lícules mudes al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià l’any 2000 (Cicle Frank Borzage), nombrosos projectes de jazz, tant propis (The Spring Onions , L’Eix, Kéices Duo) com col · laboracions (Ruben Salvador Quintet, Ainara Ortega Quartet, Natalia Calderón Quintet, Jaume Alvarellos Quintet, Saltes Per Una cosa, Marc Martínez Quartet, Iñaki Rodríguez
Quartet, i un llarg etc.), Amb els quals ha tocat en nombrosos clubs de jazz d’Oviedo, Gijón, Saragossa, Vitòria, Burgos, Logronyo, Pamplona, ​​Bilbao, Sant Sebastià, així com en el Jazzaldia d’d’aquesta última, cicle de música i cinema de Santander, Munijazz (Festival de Munilla), etc.

Juan Manuel Urriza Razquin Pamplona, ​​1980 
Bateria Llicenciat en Grau Superior de Jazz pel centre superior de música del País Basc, Musikene 2005-2006.
Realitza actuacions i enregistraments de molt diversos estils que abasten grups com Skalariak, Sorkun, Dynamic Trio, Organik s, The Spring Onions, Mikro, Pamplonautas, Iñaki Salvador Trio, Rafael Santana Trio, SFMC Project, etc. Així mateix ha actuat amb diferents grups i músics del panorama jazzístic actual, com ara Andreij Olejnizack, Bob Sands, Joaquín Chacón “Spanish Standard Project”, José Maria Carles, Toni Belenguer, Mikel Andueza, Iñaki Askunze, Enrique Oliver, Alejandro Mingot, Rogger Mas, Tomás Merlo, Roberto
Pacheco i Sheilah Cuffy, entre d’altres.
En l’actualitat compagina la seva tasca d’instrumentista amb la de docent a l’escola de música Joaquín Maya de Pamplona.

Luis Verd, Càceres, 1983 
Titulat en clàssic i Llicenciat el 2010 en l’especialitat de Saxo Jazz, al Conservatori Superior de Música del País Basc, Musikene. Allà rep classes de professors com Mikel Andueza, Jo Krause, Perico Sambeat, Bob Sands, Guillermo Klein i Jorge Rossy, entre d’altres.
Ha participat en multitud Festivals de Jazz, tant nacionals com internacionals (Festival de Jazz d’Eivissa 2008, Festival de Jazz de Sant Sebastià 2008,2009 i 2010, Festival Internacional de Jazz de Badajoz 2009, Festival Internacional de Getxo 2008, Festival Internacional de Jazz de Quito 2008, Festival Internacional de Guayaquil 2008, Brussel · Jazz Marathon 2010).
Ha rebut classes magistrals de grans músics internacionals com Benny Golson, Phil Woods, Jorge Pardo, Jesús Santandreu, Miguel Zenón, Ramon Vall, Mark Turner, Ben Monder, Michael Kanan i Ben Street, entre d’altres.
Guanyador del III Certamen Internacional de Solistes de Jazz Ciutat d’Alcanyís 2009, del Circuit Injuve 2008 i del V Concurs de Jazz Ciutat de Barcelona 2009 amb el grup Citric Trio.
Actualment treballa en diferents gires i gravacions amb projectes com Citric Trio, amb el seu primer disc “Mandra” ja en el mercat.

Contingut del Clínic en CEMA
L’objectiu del clinic serà mostrar les composicions de cada un dels integrants de la banda, previ repartiment de còpia impresa de les partitures per a tots els assistents, realitzant una petita anàlisi harmònic, melòdic i rítmic amb ronda de preguntes. També es comentaran referents que han inspirat l’autor a l’hora de realitzar la composició així com altres aspectes subjectius dignes de menció.
D’altra banda es parlarà sobre “el que no està escrit a la partitura”, la part d’improvisació i interacció espontània de la banda, es considera un dels aspectes més importants del resultat final de l’obra i presumiblement un dels continguts de major interès per al públic assistent i on hi haurà més interacció amb aquest.
Cadascuna de les composicions s’interpretaran íntegres a l’aula, tot seguit es procedirà a l’anàlisi ia la ronda de preguntes.
Si cal es tornaran a tocar fragments de la peça analitzada per exemplificar aspectes de la composició o conceptes d’improvisació, ritme, interacció, etc.

Això més o menys esdevindrà així:

1 – Obertura amb un tema original del grup i presentació dels músics integrants de la banda.

2 – Anàlisi del tema original tocat amb anterioritat, a càrrec de l’autor de l’obra, previ repartiment de còpia impresa per a tots els assistents.

3 – Ronda de preguntes.

4-Anàlisi i comentari dels aspectes relatius a la improvisació i interacció durant la interpretació “in situ” de l’obra a càrrec de tota la banda.

5-Ronda de preguntes.

6 – Possible repetició de fragments per exemplificar conceptes i respondre possibles preguntes dels assistents.

Així, en aquests 6 passos orientatius s’exposaran un total de 4 temes originals de la formació. Cada un estarà presentat pel seu respectiu autor com a preàmbul a la fase més interactiva de pregunta – resposta del públic amb la banda.

També es tocarà algun estàndard de jazz per tancar el clínic.

Temes originals a tractar:
1 – retrògrad (Marcos Collado)
2 – “M” POT SER UNA ALTRA COSA (Satxa Soriazu)
3 – Mumin (Luis Verd)
4 – THE DUIFF (Tomas Merlo)

Es lliurarà còpia impresa de les partitures als assistents.

Reply

Leave a comment.