Carmen París – Ejazz con Jota – Festival de Jazz d’Alcudia

sin título-345Carmen París (Veu)
Diego Ebbeler (Piano)
José San Martín (Bateria)
Antonio de Miguel (Contrabaix)

Saben quants cantants es poden pujar a un escenari per fusionar jotes amb jazz i amb vés a saber què més i  fer-ho bé? Ni se’ls acudeixi posar-se a pensar, parlem de Carmen París.

Per ser del tot sincers, la fusió que planteja Carmen París no ens convencia de primeres, el disc va aclarir algunes reticències però el directe les dissipar completament, finalitzat el concert sortíem del pati de butaques amb la convicció que cap altra intèrpret podria haver pujat a un escenari amb una proposta com aquesta.

La història de com sorgeix aquesta idea ens la relata la pròpia Carmen sobre l’escenari, conscient que una proposta així necessita de cert context, en una escena en què el flamenc copa qualsevol possibilitat de transcendència de qualsevol altra música folcklórica i més si parlem de amalgamarla amb jazz. El projecte sorgeix arran de revisar en clau de jazz part del seu repertori per a una gira, el projecte Ejazz és doncs la llavor d’aquest “Ejazz amb Jota”. L’aposta pel disc és total, finalitzat el contracte amb Warner (InCubando és l’últim disc que enregistra amb ells) inicia la gravació d’aquest disc assumint completament la producció, tot i això no dubta a demanar la col · laboració de Greg Hopkins i la seva Berklee Concert Jazz Orchestra ni més ni menys, gravant el disc a Boston.

 Carmen París

Encara que en la gira compta amb la big band de Pepe Rivero (substituït per Diego Ebbeler), sens dubte la proposta a trio se’ns presentava tant o més interessant, Carmen Paris ho cuida tot sobre l’escenari incloent un encertat vestuari i una complicitat amb el públic que no es veu tots els dies. El concert va arrencar amb Obertura Gegant, un tema instrumental per donar pas ja a vendaval jotero que ens tenia preparat. Com sempre la veu de Carmen París predomina sobre qualsevol altra cosa, una veu versàtil i brillant que va resoldre temes exigents. Encara que sens dubte EJazz Amb Jota és una cosa molt seriosa en la carrera de Carmen París, hi va haver no pocs moments hilarants  en la presentació dels temes, especialment pel que fa a la traducció de temes a l’anglès.

No ho dubtin, si tenen ocasió de veure a Carmen París no perdin l’oportunitat, recordin que quan s’usa l’expressió “animal d’escenari” parlem de persones com ella.

Com a regal per al qual tingui una estoneta, documental biogràfic sobre el Pastor d’Andorra, pioner en això de jotear en anglès. (click aquí)

Reply

Leave a comment.