|
3r Certamen de Jazz Palma Comercial
Plaça Alexandre Jaume, 17h
Fonoeclectica
Mariano Valdayo Quintet
Duo Dusti
Les actuacions en directe estan començant a marcar les distàncies entre les diferents formacions, i no dubtam que algunes d'elles són propostes interessants per a tornar per Mallorca independentment del resultat final.
Crida l'atenció, que participants en anteriors edicions estan repetint a l’illa, com els Gnaposs, no molt jazzeros però d'inqüestionable qualitat musical, que tindran bolos aquesta pasqua a Porto Colom, i a Palma en el Sham Rock i el Blues Ville.
L'obertura del Certamen mes allà de la nostra illa, esta proporcionant un augment quantitatiu i qualitatiu de participants, i paral·lelament contribueix a consolidar un espai intermig que serveix d'aparador per a les formacions locals.
També cal recordar, que a Mallorca començam a tenir un espai musical educatiu consistent(i no em refereixo a l'ensenyament "oficial", que es resisteix amb obstinació a la "música moderna"), fonamentat en la labor educativa d'excel·lents músics locals de jazz, que consoliden una important pedrera de joves, que arribats a un punt, no tindran mes remei que sortir de la illa per a ampliar la seva formació i "foguejar-se".
Volem destacar, que la nostra segona web www.certamenpalmajazz.com està demostrant que aquest projecte es consolida. Actualment superem les 200 visites diàries i les perspectives de futur per al certamen són bones.
L’IMTUR, en paraules del seu gerent Pedro Oliver(impulsor des del primer dia d’aquest Certamen), ens ha expressat la seva voluntat de presentar al juliol d'aquest any el 4rt Certamen de Jazz Palma Comercial. El període d'inscripció es perllongaria fins a setembre-octubre, el que permetria que el jurat de preselecció no estigués tan pressionat pels terminis, i a més facilitaria la configuració del calendari, ja que en aquesta edició, tant participants com organitzadors han hagut de fer moltes combinacions i posar molta bona voluntat.
En qualsevol cas, cal destacar que malgrat segueixen existint aspectes en els quals cal millorar, com el transport dels músics, en les tres edicions que duim el progrés ha estat una constant, amb el que la primera edició sembla ja molt llunyana en tots els aspectes.
Finalment, recordar als afeccionats a la fotografia, que al Certamen teniu una oportunitat excel·lent per a gaudir sense la pressió d'altres escenaris, i que jazzinmallorca ha habilitat al flickr un grup anomenat "Mallorca, isla de jazz" en el qual podeu exposar les vostres fotografies.
|